Tuesday, August 30, 2005

Masihkah kau ingat....

Iman says "Hari minggu lepas kita ada kenduri baca yassin untuk arwah nenek Iman. Actually, Iman tak ingat sangatlah arwah nenek pasal bila dia ada, Iman masih kecik lagi (macamlah sekarang dah besar sangat). Hari yang dia meninggal Iman ingat, malam tu Iman tak boleh tidur lansung, nangis satu malam."

Juliana says "Iman tak ingat ke arwah nenek? Kan dulu bila dalam kereta, dia duduk sebelah Iman, lepas tu Iman tenong dia aje mata tak kelip pun, sampai dia ketawakan Iman. Kita ingat, tapi tak pernah cakap dengan dia, pasal dulu belum tahu cakap."

Nadhirah says "Iya lansung tak dapat jumpa arwah nenek. Tapikan, pernah dengar abah cakap, bila arwah nenek meninggal, hati dia rasa macam kosong sangat, sampai dia buat keputusan untuk "ada-kan" iya.. Sebab tu bila dia cari nama untuk Iya, dia cari yang ada letter D, dan seiras nama arwah nenek."

Yati says "Hari besok 31 august adalah Wedding Annivesary kita yang ke 8 -tahun.... dan juga Hari Kebangsaan Malaysia.... dan juga annivesary kematian of Princess Diana. Selalunya pada hari tu, I akan tuntut something from my husband... bukan emas/diamond/permata/sportscar... cuma sekuntum bunga je, atau card je... Ada satu kali tu dia balik tangan kosong, lepas tu kita pun merajuklah, dia punya meradang keluar balik pergi kedai kat semberang beli bunga, lepas tu kasi kita muka masam... ada ke patut?"

3X says "Ada sesiapa tahu kedai mana ada jual bunga satu $0.20 ?"

No comments: