Wednesday, October 05, 2005

Cerita Kelakar Seram

3x says "My friend email me these stories... read on kelakar seram beb"

Cerita seram no.1
Gua pun ada crita jugak. Bulan lepas Saturday gua ngan family gua pegi bbq kat changi. Skali cun2 pukul 1.00pagi gua rasa nak terberak, gua ajak adik gua temankan tapi dia tak nak pasal dia pun takut. Nak tak nak gua pun pegi toilet sendiri. Tengah sparuh jalan gua nampak ini kucing ikut gua ,gua pun buat dek jelah.Baru gua nak cangkung gua dengar bunyi cakar kat pintu toilet,gua pun eksen kool aje, skali lepas tu gua tengok kat atas pintu ada kepala kucing tadi tengah stare kat gua,gua pun ek cool lagi sampai lah kucing tu bukak mulut dan berkata "berak kapa" ....

Cerita seram no.2
Ini topik betul mengembalikan kenangan pahit gua ketika gua masIh remaja dulu. Gua pun telah melalui perkara seram ini jugak. Cuma bezanya "DIA" betul2 depan gua. Gua tak bohong jack! OK. Lu orang semua ingat tak cerita hantu "KUM-KUM"? OK ceritanya gini.

Pada suatu malam sedang gua tengah syok tengok TV(bukan blue ah) tiba2 ada "orang" menggetuk pintu gua dengan kuat. Tersentak gua dibuatnya. Gua pun terkata dalam hatilah siapa agaknya malam2 buta datang ni? Dengan menarik nafas yg panjang, gua pun pergi bukak itu pintu tanpa merasa sembarang curiga. Gua tengok tercegak seorang pompuan tua berdiri depan pintu gua dengan pakaiannya yg kotor dan berbau.

Gua pun apa lagi, gua tanyalah dgn si tua tu apa dia mau. Dgn terketar2 sambil menundukkan kepalanya, si tua berkata yg dia ni org merempat dan dia datang mau tumpang tandas. Kesian beb gua tengok sama dia. Gua pun kasi dia pakailah gua punya tandas.

SEJAM KEMUDIAN

"Eh lama betul si tua ni pakai toilet" Gua berkata dalam hati. Gua pun ketuk itu pintu. Tak menyahut. Gua ketuk berkali2 macam nak roboh beb! Tiba2 pintunya terbuka dan satu mahluk menjelma putih berseri2. Harum wanginya. Gua punya panik macam nak cabut aje beb! Tapi gua rilek. Gua pun tanya sama dia macam mana boleh jadi ini macam punya berseri padahal masuk tadi kotor-bolor.

Mahluk itu pun menjawab dengan suara yg sungguh menakutkan. Gua pun pengsan. Tau2 gua bangun, mak gua kat tepi gua. Dia pun tanya gua knapa pengsan kat depan tandas. Gua storylah sama dia. Mak gua pun tanyalah sama gua apa itu mahluk sua cakap. Gua pun bilang sama mak gua sekali mak gua pun knock-out lah beb! Lu orang semua nak tau apa itu mahluk sua cakap sama gua?

"INILAH KEBERSIHAN SERBUK PENCUCI BREEZE"

No comments: